大東文化大学 経営学部/多文化共生を目指す新しい価値の不断の創造大東文化大学 経営学部/多文化共生を目指す新しい価値の不断の創造

メニュー
  • アクセス・キャンパス案内アクセス
  • スクールバススクールバス
  • Language
  • Japanese
  • English
  • Chinese
  • 資料請求資料請求
  • 出願はこちら出願する

教員紹介

木嶋 恭一

研究分野 システム科学 (特に、意思決定システム科学、サービスシステム科学、システムマネジメント)
担当講義 経営工学、経営情報処理
所属学会 経営情報学会、International Society for the Systems Sciences (ISSS)、日本オペレーションズ・リサーチ学会、社会経済システム学会、日本シミュレーション&ゲーミング学会、研究・イノベーション学会
学位 東京工業大学大学院理工学研究科経営工学専攻博士課程修了(1980)、工学博士
研究室

板橋校舎 3号館4階 40427

趣味

旅行とグルメ

研究業績
主要書籍

“Value Co-Creation Process and Value Orchestration Platform”, in Global Perspectives on Service Science in Japan (Ed. Steve Kwan), Springer, 2016

“Service Ecosystems Innovation in Systemic Perspective: Transitions and Co-evolutions”, in Service Innovation (Ed. Marja Toivonen), Springer, 2016

Translational and Trans-disciplinary Approach to Service Systems, in

Service Systems Science (Ed. Kyoichi Kijima), Springer, 2014

ホリスティック・クリエイティブ・マネジメント (編著), 丸善, 2010

大学講義交渉システム学入門, 丸善, 2005

ドラマ理論への招待, オーム社, 2001

システム知の探求, 日科技連, 1997

交渉とアコモデーション, 日科技連, 1996

主要査読付論文

1. Method for Quantifying Risk Factors for System Failure and its

Application to ICT, Risk Management, Vol. 16, No. 4, pp. 231‒271, 2015

2. Value‒in‒Context of Healthcare: What human factors differentiate quality

of nursing service? Service Science, Vol. 6, No. 3, p149‒160, 2015

3. Value Co‒creation of Health Care Services through Competency Modeling,

International Journal of Knowledge and Systems Science, 3 (4), pp. 1‒15,

2012

4. Hypergames and Bayesian games: A theoretical comparison of the models

of games with incomplete information, Journal of Systems Science and

Complexity, 25, pp. 720‒735, 2012

5. Value Co‒creation by Customer‒to‒customer Communication: Social media

and face‒to‒face for case airline selection, Journal of Service Science and

Management, 5(1), pp. 101‒109, 2011

  • 大学院経営研究科
  • 経営研究所
  • 教員情報検索
  • WEBシラバス
  • 大学院経営研究科
  • 経営研究所
  • 教員情報検索
  • WEBシラバス
このページのTOPへこのページのTOPへ